Är jag verkligen så negativ?

Hade möte med mina chefer idag och fick veta att de 3 + alla som jag jobbar med är less på mig och mitt sätt att vara. Jag är enbart på dålig humör hela tiden och bara negativ och vresig och har inte varit glad på flera månader.  Jag kan hålla med om att jag inte är lika positiv som tidigare då jag blivit som alla andra less på allt afs och strul som ibland kan förekomma på vår arbetsplats. Jag är inte samma Linda som inte gjorde annat än att peppa alla andra och göra alla andra glad varje dag för jag orkar inte göra det när jag själv är less. Jag måste få tänka på mig själv också. Dock säger jag vad jag tycker mer nu än förr och framför inte bara min egen talan utan andras också. Det ska jag sluta med genast.

Mina tankar är många om hur JAG ska ändra mig för att få behålla mitt jobb. Jag har kommit fram till att ta på mig en mask varje morgon jag går till jobbet. Oavsett hur JAG mår ska jag vara glad le och vara arbetssam. Jag ska göra MITT jobb och inget annat. Jag ska dra upp alla till att le och skratta och skämta med alla hela tiden.Mig själv får jag tänka på när jag kommer hem....

Varför känns det som att det är bara jag som ska tänka på hur jag ska agera medans andra ska få vara hur sura ,negativa och vresiga som helst? Varför tas det inget snack med de att de måste ändra sig. Har JAG verkligen varit så blind att jag själv inte sett hur jag betett mig mot folk? Jag blir så ledsen vid tanken att jag har betett mig som de sagt

Just nu vill jag bara hem och låta detta få sjunka in och verkligen tänka efter hur jag ska göra för att det ska bli bättre

Kommentarer
Postat av: Felicia6

Usch då. Måste ju vara jobbigt att få höra såna saker, jag hade blivit jätteledsen. Hoppas det ordnar sig för dig! Läser en annan blogg om en som jobbar på ditt jobb o det verkar som ni har det väldigt tungt där :S Kram

2008-11-18 @ 17:01:18
URL: http://felicia6.blogspot.com
Postat av: Moonlander

Usch vad orättvist du blivit behandlad idag..! Jag som jobbar med dig har inte sett denna sida som de säger och förstår inte vad de menar. Det finns de på jobbet som är MYCKET mer negativa och rent otrevliga ibland... det känns inte rätt tycker jag att de anklagar dig på det här viset. Jag tycker att du absolut INTE ska ta på dig en mask varje dag och du är bäst som du är så håll ut gumman!



Älskar dig!

2008-11-18 @ 17:39:33
Postat av: Pappe

Mm, hålla ut kostar mer än det smakar enligt min mening. Vad håller vi ut till? För din del är det iof mammaledighet, men för oss andra. Stressar man ihjäl sig och lyckas äntligen komma ikapp med någonting, får man bara mer jobb för samma lön. Men visst "Admin fixar allt" :-)



Som jag berättade tidigare så har jag slutat "gnälla" hos chefer, eftersom jag vet vilken behandlig man får. Genom att inte samtycka så har man dålig attityd, fastän man har rätt.



Vi har egentligen ingenting att vara glada och stolta över. Ändå har vi hållt oss någorlunda på humör, tack vare dig och alla andra.



"Du ska vara tacksam över att ha ett jobb" kommentarerna kan de stoppa upp i närmsta mumindal.



Hade det inte varit för dig och resterande goa kamrater på adminhörnan så hade man nog suttit hemma och stämplat A-kassepapper

2008-11-18 @ 17:55:06
Postat av: Karin

Jaa allt är verkligen som det brukar där.

Är du nåmer på vattengympan då? Jag å Sandra ska dit imorron! =)

2008-11-18 @ 18:40:54
URL: http://karint.blogg.se/
Postat av: Therese

Fy så taskigt att säga så. Jag kan inte tänka mig att du är negativ. Tycker inte du ska sätta på dig en mask, alla har rätt att tycka och tänka på en arbetsplats utan att bli anklagade för att vara negativa. Sköt om dig och magen. Kram

2008-11-18 @ 20:07:32
Postat av: Ann

Säger det igen - du är inte mer sur eller negativ än andra på "bygget" är! Ingen kan vara en solstråle ständigt och jämt! Sköt om díg och magen och var dig själv även på jobbet! Det är viktigt att du och bebben mår bra! Kramar

2008-11-19 @ 22:14:01
Postat av: Mattias

Hej Linda, hittade din nya blogg. Hoppas att det ordnar sig med jobbet.

Postat av: Janina

du som alltid peppar mig och får mig på bättre humör, jag tycker att du ska vara dig själv! Hoppas allting har löst sig, om inte så hoppas jag verkligen att det göra det!

kram

2009-01-09 @ 15:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0