BF + 8 dagar *suck*

Så var det måndag igen och man har gått 8 dagar över tiden.
I helgen har vi inte gjort så mycket. Va på stan och shoppade lite i fredags sedan tog vi det bara lugnt på fredagväll. Lördag var vi på klädbytar dag med Chrilles syster + familj sedan åkte vi till Ostvik för att äta middag och träffa Boden tokarna vid e-fyran för att lämna lite tyg och pussa på Clear
Var in på BB på lördagkväll då jag trodde vattnet hade gått. Men det hade det inte. Var dock öppen 1 cm och är i startgroparna som barnmorskan sa. Hon tyckte att vi skulle åka hem och vila och jag fick en tablett som jag skulle ta så jag fick sova ordentligt
Sov som en stock natten till söndag. Söndagen vilade vi heeela dagen. Vid 15.30 tiden fick jag rätt så onda sammandragningar som jag tyckte höll som i sig med jämna mellanrum. Ringde in till förlossningen vid 17 och de tyckte jag skulle komma in på kvällen när jag kände att det gjorde mer ont. Så vi åkte in vid 22 tiden. Men det hade som inte hänt ett skit mellan lördag och söndag. Fortfarande på samma som dagen före. Bebisen mår dock alldeles förträffligt bra i min mage så det e ju skönt de. Men jag vill ju så klart att den ska komma ut ngn gång. Vill egentligen inte blir igångsatt men just nu känns det som att jag vill bara ha detta överstökat. Känns som om alla som är gravida kommer att hinna få innan mig.

Idag ska vi till barnmorskan kl 15 få se vad hon säger. Kommer väl att kolla mig lite och sedan bestämma tid för igångsättning och det lär väl bli nästa vecka. Å ja som verkligen ville ha min bebis innan valborgs!

Idag känner jag att jag orkar inte bara ligga och vila som igår. Blir galen på att bara ligga och tänka så idag ska jag röja lite här hemma och sedan ska vi och storhandla. Skulle även vara skönt med en liten prommis

Kommentarer
Postat av: Cia

Jag förstår din längtan, men tyvärr så kommer den när den är redo. Försök vila så mycket som möjligt innan dess. Kramar

2009-04-27 @ 11:41:19
Postat av: Therese

Lilla gumman då! Men tänk så mysigt att få en liten maj-bäbis:) Här hålls både tummar och tassar för dig! KRAM!

2009-04-27 @ 12:37:01
URL: http://www.devon.oblivions.se
Postat av: Johanna

Meeen vilken envis rackare du har i magen :)! Förstår verkligen om du är döless nu. Att gå på övertid är ett riktigt straff! Men det verkar ju som att det snart är på g med tanke på sammandragningarna. Håller tummarna för att det sätter igång jättejättesnart!!!

2009-04-27 @ 21:27:46
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Emma

Förstår om du är trött på att vänta, men nu kommer hon snart :-) Om du får en tjej så är det första gången jag tippat rätt hihi

2009-04-28 @ 14:07:09
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0