Övertid + 1dag

Så var BFdatumet förbi och jag är fortfarande hemma! Men sånt får man nog räkna med. Var hos BM i morse och allt ser jätte bra ut.
Hjärtljuden: 143
Blodtryck: 138/80
Huvudet är numera fixerat

Å enligt hennes bedömningar och den lilla gynundersökningen som gjordes så är det inte såå längre kvar. Innan denna vecka är slut trodde hon att bebisen skulle komma till världens. Vi bokade dock in en tid nästa måndag om den har vägrat att komma.
Igår var vi i Ostvik hela dagen och då hade jag rätt så onda värkar ca 15-20 emellan men sedan avtog de. Kände av lite igår kväll också men de avtog de också

Vaknade av ett SMS 04.32 i morse från Emma där hon berättade att de blivit inlagda nu och hade 4-5 min mellan värkarna HEJJA HEJJA EMMA!! Väntar och väntar på ett sms från henne kan jag lova :-)

Chrille har kommit hem från jobbet och har hjälpt mig städa lite då jag fick ett litet städil. Jag dammtorkade sovrummet, köket och vardagsrummet medans han tog toan. Sedan har han dammsugat och nu ska vi vila en stund bägge två innan vi ska renbädda sängen och skura.
Om jag orkar ska jag även försöka ta mig ut på en lite prommis i det vackra vädret.

Ikväll kommer mamma och pappa med byrån och sängen så vi ska göra som klart här hemma. Bara de som fattas och så våran fruktansvärt efterlängtade lilla bebis.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi kanske möts på bb då :)!



Jag har haft förvärkar till o från hela helgen som stannat upp, BLÄ! Om det bara ville sätta igång på allvar!!! Håller mina tummar att ni får åka in snart!

2009-04-20 @ 12:51:39
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är så jobbigt att vänta, men den som väntar på något gott :-) Förmodligen så kommer hon snart (jo jag tror det är en liten tjeja) Lycka till om vi inte hörs innan det är dags!! Spännande :-)

2009-04-20 @ 14:00:13
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: INgela

Ja det är synd att du inte ska jobba i sommar!

Men du får vara en flitig besökare med bebis på jobbet i sommar.. :-D



Önskar er lycka till med allt!



Många kramar

//Ingela

2009-04-20 @ 16:48:07
Postat av: Therese E

Så spännande. Hoppas du inte behöver vänta allt för länge. Tänk att snart är det lilla livet där...det är helt fantastiskt. Stort lycka till med allt.

2009-04-20 @ 20:33:59
Postat av: Emma

Nu blir man ju genast nyfiken då du inte uppdaterat bloggen idag :-) Är ni på BB eller :-))

2009-04-21 @ 14:34:34
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0