Besök hos barnmorskan

Allt ser fortsatt bra ut med både mig och bebisen
Blodtrycket var lite högt men ej farligt högt : 141/80
Ingen äggvita i urinen
Hjärtljuden låg på 147
SF Måttet låg på: 30 cm
Vikten : +5,3 kg
Huvudet som var rörligt förra gången var denna gång ruckbart men den ligger väldigt nära bäckenutgången? (vet inte riktigt var hon sa haha)och är ej långt i från att fixeras

LIllasyster fick följa med idag och lyssna på skruttens hjärtljud. Det var jätte kul att ha med henne och jag vet hur mycket även hon som vi längtar efter att det lilla livet ska komma till världen.

Har ju kommit fram till att min bebis är precis som jag i magen. När jag låg i magen så har mamma berättat att jag sparkade mest på högersida och upp mot reveben och vad gör min bebis?? Jajamenasn exakt samma sak. Den sparkar på samma ställe hela tiden :-) Högersida upp mot revbenet! hihi. Redan lik sin mamma

Nu börjar man bara längta ännu ännu mer. För varje gång jag är hos barnmorksan så blir längtan bara mer och mer och mer. Nu är det inte länge kvar alls. 59 dagar för att vara exakt men jag kommer väl säkert att gå över som alla andra :-)

Nää nu börjar det vara dags för lunch. Åt middag med facket igår . Tacobuffe och det blev över en hel del så det räcker även till lunch för oss MUMS

KRAM

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag säger ju att det ska bli en tjej!! Kram!

2009-02-22 @ 22:41:53
URL: http://www.oblivions.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0