Min första morsdag!

Hade en mega mysig första morsdag igår :-) Åkte till mamma och pappa vid 11 tiden och var där med syster och Hans & Vanja. Vi spelade kubb och åt smörgåstårta och myste på. Sedan på aftonen åkte vi till Chrilles mamma och åt grillat där *MUMS*. Fick en super fin morsdagspresent av Leo och pappa Chrille. Har dock inte fått den än utan vi ska åka på stan och fixa den när Chrille har vilat klart. Det blir en sån där bricka med Leo på. Tycker de e sååå fina :-)

Annars så rullar det på som vanligt här. ÄLSKAR verkligen att vara mamma det är nog det bästa som hänt mig! Har fortfarande lite problems med ammningen men det finns ju ersättning så Leo är då nöjd och glad. Just nu har jag såriga bröstvårtor i sinne men försöker med allt för att de ska göra mindre ont. Så har ni något tips så är det hemskt välkommet just nu kan ja lova. Dock är det lite bättre idag än igår. Kunde mata han från båda brösten idag vilket jag inte gjorde igår så de är kanske på rätt håll. Ska dock till boden på onsdag så då ska jag få tag i lite mer ullfett då det inte finns alls att få tag i här i Skellefteå.

Iafton är det visning på huset i Stackgrönnan ska se om vi ska åka och titta på de få se om det är ngt att ha: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/430230
Man blir då inte dummare av att titta i alla fall :-)

Idag har vi haft en riktigt mysdag jag och Leo. Tog en riktigt sovmorgon och har bara myst på här hemma. Chrille jobbar fm och kom hem vid 13 tiden och ska få sova en liten stund till innan jag väcker honom och vi ska åka in till stan och fixa lite saker. Imorgon kommer brudarna hit på lunch och det ska bli sååå kul. Åbban kunde vara med i morgon också och jag har inte träffar henne och lillen på säkert 3 veckor. Huvva vad tiden går. Han har säkert vuxit mega massor sedan jag såg han sist.

Nu ska det bytas lite blöja o matas lite sedan ska pappa väckas!

Kommentarer
Postat av: Emma

Har du prövat med en sån där amningsnapp?

2009-06-01 @ 21:53:49
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ååå va ja åxå längtar efter er :D

Min morsdag bestodd mäst av stress :S

Men jag hade i alla fall en skön & avslappnad tur i skogen på hästryggen 2 timmar i de vackra vädret :)



Vilket fint hus & alla små gulliga uthus :D

Håller tummarna för er, & om de inte blir något så hoppas jag att ni hittar något annat. Järna typ 20 mil norrut :P



Kram & syns snart!

2009-06-01 @ 23:32:02
URL: http://www.bullerbacken.com
Postat av: Mia

Du kan gnida in bröstvårtorna med citron så drar såren ihop sig snabbare. Men det sviiiiiiider. Tvätta bara av dem innan amning så han inte får ont i magen.

Sen kan du använda amningsnapp ett tag om du vill.

2009-06-08 @ 19:30:59
URL: http://miaochbarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0