Bilen på verkstad

Att äga bil är en stor frihet i många fall. Men inte när de går sönder *suck* Har besiktning i morron och har haft en ABS lampa som lyst. Min kära sambo trodde att det var fukt som gjorde att den lyste. Han tog sig an bilen igår, bytte olja, filter och skulle kolla varför ABS lampan inte slutade lysa. Det slutade med att jag var tvungen att lämna in den på Skellefteå Bil idag för att de var tvunga att koppla upp den mot ngn dator och se vad som var fel. Felet var en givare bak så med ny givare, kollen och arbetet så blev man 2600:- fattigare *gråååter* Men, men det måste ju göras så den går igenom besiktningen i morron. Men med min otur kommer de väl att hitta ngt annat fel i morron som vi inte märkt. Ni får hålla tummarna. 12.10 rullar den in på besiktningen i morron!!

Efter jag varit där och lämnat bilen och fått veta hur mycket de skulle ha så lämnade jag bilen där och jag och Ginza tog oss en prommis hem. Fyy fasen så skitigt det är ute. Ginza var icket ren när vi kom hem. Blev att torka av henne men jag fick ändå inte bort allt grus som typ fastnat i pälsen så det blir nog att dammsuga sen ikväll då allt grus kommer att ligga överallt! Men det finns mycket positivt med våren också :-)

Ikväll ska ja jobba på Holken. Vi ska till Impuls i Byske med min tjejgrupp. Det kommer att bli kul att få hälsa på en annan gård så där. Kvällen kommer nog att gå grymt fort.

Imorron så är det löning YEAH!! Ska på en shoppingrunda med min sambo när han slutat jobba. Han har kortdag i morron så vi kommer att ha låångtid på oss :-) Men först ska bilen besiktas och lunch ska intas med världens bästa lillasyster :-)

Så nu har jag just betalat alla räkningar så de dras i natt. Gör alltide det dagen före så då vet man hur mycket man har kvar att leva för :-) Nu kom sambon hem så nu ska vi åka och hämta bilen

BYE BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0