Helgen som varit och Barnmorskebesök idag!

I lördag var det då 30 års fest för Chrilles syster Camilla. Vi åkte iväg ett gäng på 6 per på Boda Borg kl 12. Det var verkligen en hit. Födelsedagsbarnet stor trvides och vi andra också. Var där ända till kl 17. Sedan åkte vi på Viking och åt middag och sedan hem till jag och Chrille. Där gjorde vi oss i ordning för kvällen som bjöd på Lips, Wii och en massa skratt. Vi hade tänkt gå ut på krogen men det var som ingen som orkade det efter dagen på Boda Borg. Så vid 0.00 tiden kom Stefan för att hämta hem gänget till Burträsk

Igår så var det fika och tårta för Camilla hemma hos de i Burträsk. Riktigt trevlig det också :-) Efter vi varit där så stannade vi på kalas nummer två i Hjoggböle hos Micke & Karin där vi käkade kladdkaka och satt och surrade.
Kom hem just efter 21 och somnade väldigt fort för jag var grymt sliten efter helgen.

Inatt har jag inte sovit många knop. Somnade kl 22 men vaknade vid 1.00 tiden för att kissa. Blev hur pigg som helst och kunde inte somna om förrän typ 02.30. Sov till 03.50 då Chrilles arbetskompis ringde en signal för att hämta upp honom till jobbet. Dock var min sambo ledig idag vilket hans arbetskompis glömt och innan jag fick Chrille att vaknade till och ringa och påminna om att han var ledig så var ju jag pigg igen. Upp och kissa och sedan försöka somna om. Men då vaknde ngn i magen och tyckte att hålla mamma vaken is the shit :-) Somna om vid 05.00. Sov sedan till 07.00 innan det var dags för toabesök igen haha. Sedan somnade jag om och sov till kl 10. Men man blir ju verkligen inte sig lik när man inte får sova längrestunder. Men det är väl kroppens sätt att ställa in sig på vad som komma skall när bebisen kommer till världen :-)

Idagså har vi varit hos barnmorskan och allt fortsätter att se bra ut:
Blodtrycket låg på 120/88
Vikten: +6,5 kg
Hjärtljuden: 144-157
Sf måttet: 35 cm
Huvudet låg ner, har sjunkit lite och är ruckbart

Det börjar verkligen inte vara långt bort nu och jag håller på att längta ihjäl mig samtidigt som man börjar bli lite nervös också.

Nu ska jag lägga mig och vila så jag orkar med mötet ikväll

Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0